fredag 16 juli 2010

Lunch och middag, Urk!

Varför smakar allt så himla äckligt från dag till dag. Eller, det varierar. En maträtt kan smaka jättegott ena dagen och nästa dag så blir jag illamående trots att det är samma maträtt. Idag har det varit en skitdag. Åt köttfärssås och spaghetti till lunch och det smakade urk och vände sig i magen. Inte så att jag spyr, men jag blir illamående och så kurrar det underligt i magen. Sen åt jag en riktig skitmiddag och till råga på allt så smakade även den urk. Åt en varm macka med ost, kaviar och lök. Jag vet, nu vänder det sig säkert i era magar, men faktum är att jag brukade tycka att detta var jättegott innan min sleeve gastrectomy. Men idag så smakade det uuurk och jag blev illamående.

Det enda som har funkat för mig idag är frukosten som bestod av yoghurt, knäcke med ost och skinka. Till mellanmål blev det proteinbars och mera yoghurt, det gick också bra. Yoghurt och drycker är det enda som faktiskt smakar gudomligt gott!

Hur som helst så tror jag att det ordnar sig i slutändan. Dietisten på CFTK sade att det tar ca 4-6 månader innan man har lärt sig vad man tål och vad som funkar. Man får helt enkelt prova sig fram. So long, långkalsong!


Skralt i semesterkassan?

Follow Bia

1 kommentar:

  1. Sv: Tack för din röst! själv tycker jag att ettan är finast och tvåan fulast. :)

    SvaraRadera