söndag 2 maj 2010

Bantningmetoder

Precis som alla andra som har försökt att gå ner i vikt så har jag testat tusen olika bantningsmetoder. Gissa om skönhetsindustrin har tjänat pengar på mig! Här följer ett axplock av de metoder som jag har testat:
  • Herbalifeweight-loss
  • Viktväktarna
  • Xenical
  • Atkins
  • Aftonbladets Viktklubb
  • Expressens GI-Viktkoll
  • Viktgrupp på vårdcentral
  • Reductil
  • Gym
  • Gruppträning
  • Simning
  • Promenader

Det enda som har "funkat" är Reductil. Jag gick ner 22 kg med det preparatet. Tyvärr så var det ju rena rama rävgiftet som gjorde att man blev helt manisk. Jävligt bra att Europeiska läkemedelsmyndigheten (EMA) dragit in medicinen.  Hur som helst, efter att ha slutat med Reductil så har nu gått upp 20 kg igen. Inte kul!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det värsta man kan göra är att gå ner väldigt fort. Sen tror jag också att det kan vara väldigt olika från person till person. Du verkar verkligen ha provat allt!
    Jag gick ner ca 5 kilo under hela långa vintern och tog det väldigt lungt, åt vanligt mat och efterätt och allt, men bara i mindre mängder (räknade kalorier). Det räckte för mig och vikten håller sig hyfsat bra så länge jag inte överdriver med något. Men jag har ganska snabb ämnesomsättning (ibland sjukligt snabb tyvärr). Jag är också sockeröverkänslig så jag kan knappast äta något socker alls. Så det är mycket som jag inte alls kan äta typ bullar, kakor, choklad, glass, dricka osv... Det hjälper också.
    Men jag har aldrig varit överviktig så jag har ingen aning hur det är. Jag kan tänka mig att det är svårt att ta sig ur det på egen hand.
    Jag önskar dig lycka till och håller tummarna för dig med din operation och hoppas att den kommer att hjälpa dig!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!

    SvaraRadera