tisdag 4 maj 2010

Proteinpulver

Igår skulle jag köpa proteinpulver på Apoteket. Jag kom hem lika tomhänt som när jag gick dit! Det verkar inte vara en enkel match det här. Förstår inte att det ska vara så svårt att köpa smakfritt proteinpulver på Apoteket. Förra veckan så var jag på Apoteket i Kungens Kurva. Där hade de pulver som man kunde beställa. Tänkte: -Vad bra! Då kan jag beställa det senare från ett Apotek som ligger närmare där jag bor.

För några dagar sen gick jag till ett Apotek i Farsta för att beställa proteinpulvret. Expediten såg ut som ett frågetecken, letade i datorn och kunde inte hitta något. Det enda hon sa var: -Nää, det finns inget. Nähä, hur fan gör man då då!!????? (tänkte jag) Är hon helt dum i huvudet?? Jag såg det ju på datorn hos det första Apoteket. Ja,ja... jag får väl gå till ett annat Apotek, sa jag, och vände på klacken och gick!

Igår var jag på ett tredje Apotek, även det i Farsta C. Apotekstanten kollade i datorn och mycket riktigt så fanns proteinpulvret. Fast sen säger tanten att det är leveransfel. ÖHHH??!! -Jaha, och vad innebär det? -Ja, att det är leveransfel, svarade hon. ÖHH??!! Jaha, det säger mig ingenting! Hon fortsätter att säga att det är leveransfel utan att förklara närmare vad det innebär. Jag bara kokar inombords.  Efter mycket om och men säger apotekstanten att det är tillfälligt och jag frågar henne om det betyder att jag kan komma tillbaka och beställa det vid ett senare tillfälle. Ja, det kan du göra, svarar apotekstanten. Herre gud, kunde hon inte ha sagt det på en gång?! Typ: -Just nu är det leveransfel så du får återkomma. Nä på henne lät det som att man aldrig mer skulle kunna beställa pulvret. Leveransfel kan ju betyda vad som helst.

Jeeesus, vad är det för fel på folket som jobbar på Apoteket?Ska man behöva åka ända till Kungens Kurva för att få tag i lite proteinpulver? Skärpning!

Ha en bra dag allesammans :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar